onsdag 27 augusti 2014

Om att leva, och skapa det liv du längtar efter

Idag har jag haft en lång jobbdag. Men mitt jobb gör gott för mig.. Att jobba med människor är äkta. Det går inte gå dit och inte vara i nuet, se människan och du arbetar utifrån dig själv hela tiden. Du själv är redskapet. Efter intensiva dagar med mycket glädje, sköna möten med människor och musiken/svänget som liksom bara fortsatt att leva sig kvar .. var det skönt att landa på jobbet.  Där kan jag liksom få " samla ihop mig själv lite igen". Min trygga vardag.  Men! glädjen ligger kvar i mig. Av svänget! Alla människor vi mötte. Tack alla ni som kom. För de uppmuntrande orden vi fick om vår musik. Betyder allt! Att skapa tillsammans är riktigt roligt. TACK bandet <3. Att få pröva sina låtar i olika sammanhang och se att det lyfter var också utvecklande för mig. Tror att vi måste ta för oss lite mer och inte låta " Jantelagen " styra. Inte låta oss hållas tillbaka pga av vad andra ska tycka. Önskar  Mindre av rivalitet och missunnsamhet mer av sann uppmuntran! Vi alla har ju vår plats, vårt område att skina på. Vi är orginal, som vi ska vara stolta över. Avslutar med att häpnas över stjärnhimlen ikväll! Wow, att stå där och blicka upp.. andas in den kalla höstluften och känna. Jag duger, jag finns till.. Jag trivs med livet som det är.. Det är jag tacksam för. Såg ett stjärnfall nu, Du får önska dig nåt ;-) och sen går du ut och börjar leva det liv " du längtar efter".. Godnattz 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar