tisdag 26 augusti 2014

Om " att vara den du är"

Det är inte mycket du ska göra för att " avvika" i vårt samhälle. Idag valde jag att sätta mig på ett litet cafe avsides .. Ensam, för att förbereda mig lite i saker jag måste skriva. Två tonårstjejer verkligen höjde på ögonbrynen åt mig där jag kom med musiksnäcka i örat, en skrivbok och " gick för att fika själv". :-) Hej! sa jag och log .. så de såg att jag liksom såg deras blick. De fnös till lite och kom liksom på att de hade tittat ;) altså skönt! Att inte vara 15 år längre.. Saker är liksom inte pinsamt längre! Jag valde att gå hit själv.. För jag ville det. För många är det så viktigt att passa in, följa gruppen. Att va trygg i sej själv, ha självkännedom är viktigt. Jag förstår med all rätt!! att det kan vara viktigt med grupptillhörighet och att inte sticka ut så mycket att man blir hackad på. Jag har också varit där i den åldern/fasen i livet. Men det är skönt att bli lite äldre. Då spelar det inte så stor roll " hur det uppfattas utåt" .. Längre. Jag är jag. Idag skulle jag ta en stund i ett hörn och va kreativ. Jag hittade en plats precis ovanför trappan, med 50-tals inredning, sjöutsikt intill en gammal radio. Charmigt. Passar perfekt idag när jag bara ville få en stund att sitta ner. Våga.. Inte vara cool. Ibland. Våga följa ditt hjärta istället för gruppen, ideal.. De som verkligen älskar dej. De står kvar! De som hänger med dig för de tycker om dej för den du är! Det är det som betyder något. Höstsol och glädje i din person till dej där du är idag! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar