onsdag 20 augusti 2014

Om Musiken och spelglädjen!

På lördag åker vi på mini turné. Jag och några goa musiker. Ser fram emot det! Närmaste veckorna har det gnolats, putsats och fått vara mycket tid för det kreativa. För för mig handlar musiken inte så mycket om " att visa upp något" från scen, utan snarare om att förmedla spelglädje,  tänkvärda texter och att få beröra både med glädje och uppmuntran! Vissa sånger handlar också om att "våga sätta ord på det som ibland är svårt här i livet". När jag skriver musik, är det lite som en summering av något jag mött, själv genomlevt eller har behov av att få ner i ord. Låten kommer av något som berört mig med en förhoppning av att den också kommer beröra något hos dig i publiken. Jag gillar den perfekta mixen av underhållande sväng med lite stillsam eftertanke. Kanske är jag en typisk singersong writer. Jag måste få ner det jag har " on my mind" på pappret. Därför gillar jag också att kort beskriva hur en låt kom till, men sen är det upp till mottagaren att också göra sin egen tolkning av det jag framfört! Det är för er jag sjunger. Det mest glädjande jag fått dessa veckor är ändå all pepp! Från vänner. När de skrivit och sagt att de vill ha nån låt som jag spelat en gång när vi setts. Hur glada de blir att höra min röst.. Vad en låt fått betyda för någon osv. Det! Är därför jag spelar.. You make my day whit those words! Att nu få tillbringa helgen med Magnus och Erik som dels är grymma musiker. Men också grymt sköna grabbar " to have around" känns som a blessing. Att ha gott team runt sig, som min vapendragare Sofie mfl är guld värt. Att leva med musiken är så mycket mer än själva konserten. Det är själva resan dit. Allt från att välja låtarna, bearbeta, solla bort, sätta den röda tråden på framförandet. Hålla kontakt med arrangörer, musiker, fråga Anna-malin om retro råd ;) kring scenkläder. Man lever med det! Och på lördag är det bara resultatet av det man skapat fram. Det bästa är ändå att allt är glädje fram tills dess! Sen får vi dela själva showen med er! Utan er vore det ju inte mödan värt på samma sätt. Så tack alla ni som tänkt ta er tid att komma och lyssna på oss på lördag! Its gonna be wonderful to meet you all. As we are making the sound and the joy together! Ses! /Lena 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar