torsdag 14 augusti 2014

Den förenklade tillvaron

Långsamt leder också någonstans. Har tagit några dagar vid havet nu. Många frågar ofta. Vad ska du göra då? Det är mycket fokus på görandet inte alls så mycket på varandet. jag tycker om att göra saker, se saker hända.. Vara effektiv. Men däremellan vill jag också bara vara. Det ger mig fokus. En vän till mig hade vart på en retreat några dagar där hon lärt sig vikten av att " tom glo" några minuter varje dag. En stund där sinnet får vila. Varken tanken eller hjärtat beh vara engagerat. Man bara är i den stunden. Tänk på ordet oro. O ro. Det finns ingen ro. Tankar maler vad som ska hända sen, stress inför framtiden, prestation - räcker jag till? Ibland behöver vi söka ro istället. Slå av och förenkla tillvaron lite så kropp och knopp får vila. Jag kan gilla de här dagarna då klockan är mindre väsentlig. Almanackan inte existerar och jag kan "komma igen".. Stress är inte välkommet här! Den är portad .. Lägger bort Oro. Söker ro. Lyssnar på vad jag mår bra av i mitt bara vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar