torsdag 25 april 2013

Om " Magnolior "

Liv. Våren spirar av liv här nu.. är denna våren lite barnsligt förtjust i magnolior! :-) En ljuvlig blomma med pondus på nåt vis.. Den "äger" verkligen parken som den växer i. Ingen kan undgå att se den! och det är nästan lite "kungligt mallig" där den står. Är det inte lite så vi också ska vara? Som ett vackert träd! få "skylta"'med den vackraste blomningen vi kan.. " av oss själva".. inte dölja oss. Inte missa vår egen skönhet! Du är unik, du har en viss förutsättning här i livet... med de gener du fått/ de egenskaper du kan " skryta med".. Det är power! när du är dej själv fullt ut. Erbjud din styrka till denna världen! Jag har de senaste veckorna hittat tillbaka lite i min inre kraft. Att säga ja! till det som jag vill göra här i livet. Det gav mig lite mer värdighet!! Jag kände hur det genererade energi till mitt självförtroende. Allt "visset" .. rann av. Känner mig lite mer som " Magnolian" idag :-). Människors ord, tankar egna misslyckanden kan ta energin i från dig. Men, när vi kommer i rätt sällskap, i en uppgift som du passar för .. då kan nytt liv få spira fram! Precis som när magnolian börjar blomma på våren. Så kan Du få vara majestätisk, vacker, en tillgång! Det är inte att vara skrytsam. Det är att erbjuda denna världen " liv " Sträck på dej! Det är tur att du finns! frihet





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar