måndag 6 maj 2013

Om " att åstadkomma"

Tror livet handlar om att "åstadkomma" ( to produce!) något med det liv som vi fått. Det kan verkligen se så olika ut, med vad vi gör med det! Men nån sa en gång.. " när jag ser tillbaka på mitt liv" då vill jag inte tänka på det jag inte gjorde!.. utan vara stolt över de saker jag faktiskt gjorde! Det kan vara " kvinnan som total renoverade en gammal skola och gjorde ett konstnärskollektiv" Som gick mot strömmen och inte lät " mamma rollen" bli något som "stoppade hennes"
drömmar. Hennes barn levde med henne i allt hennes skapande. Det kan vara en man som arbetar ideellt i "det tysta" i en lokal idrottsförening",en eldsjäl som hjälp unga förmågor att lyckas inom sporten. Det kan vara den ensamstående pappan som vågade bryta loss från den småstad de levde i och slå in på en "ny bana" och samtidigt gör allt! för att göra sin dotters liv så rikt som möjligt! Det finns många som jag kan nämna.. men poängen är att de " gjorde något" De ville något så mycket att de förverkligade det.. De gick inte runt och gnällde över att något inte var bra, de skyllde inte på omständigheter eller la energi på att snacka skit om andra. De fegade inte ur och tänkte på alla konsekvenser och alla motgångar i att satsa.. Ska man fastna i det, så kommer man aldrig loss.. Jag tror det kan vara nyttigt att nån gång " leka med tanken" När jag ser tillbaka på mitt liv... är jag då nöjd med vad jag åstadkom!? Det kan ge oss en tankeställare som ger perspektiv! Jag tror inte alltid det tex har varit lätt för mannen med eget företag som levde sin dröm! Men, jag tror han kommer vara grymt stolt över allt han byggt när han ser tillbaka. Han trodde på något! han byggde det. Han kunde haft ett bekvämare liv. Men! han valde att spränga fler gränser. Modigt! Jag ger en eloge till alla er som kliver ut och vågar. Oj vad man växer som människa av att utmanas. Det du kan göra med ditt liv! är unikt! It fits you! jag bara peppar fram dej i kväll att ta fler aktiva val som för dej närmare din livsdröm. Idag, kan du börja göra något mer konstruktivt av ditt liv! Något du kan se tillbaka på och tänka. wow! tänk att jag åstadkom detta! Ett landmärke, ett avtryck från dej " i denna tiden" lets " go
for it" and bless U .. my friend in that! kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar