lördag 18 maj 2013

Om perspektiv

Ibland, tror jag att det är bra att lämna sin egen vardag för en stund, kliva ur och " sätta sig på en sten för att tänka lite grann" .. Det behöver inte vara så dystert som det kan låta, :) det kan lika gärna vara att" bara åka iväg några dagar". Att ibland utvärdera lite och ta ut nya riktlinjer för sitt liv. Jag tänkte på det här i veckan.. jag hade en uppgift i skolan att lösa, men i övrigt hade jag flera helt lediga dagar. Jag hade packat för några dagar, men inte bestämt för vart :).. det kunde lika gärna blivit små dagsutflykter eller den där långresan till havet. Det regnade och jag låg och funderade på mina olika val. Jag insåg att komma bort några dagar vore mer vilsamt. Jag hade ett " kort " till jag kunde dra. Min goda vän som jag vet är ledig mitt i veckan.. efter lite övertalning ;) om att det inte! skulle regna vid havet och att det kunde bli en bra trip sa vi- vi ses om en timme :-) och sen tog jag väska, hund och bara drog iväg.. jag älskar roadtrips!
känslan.. nu drar vi! musik i radion, en take away kaffe. Bilen tankas upp, sen bär det av :) Det som slår mig så här i efterhand var dels att.. det kunde lika väl blivit att jag var bekväm! och inte kom i väg, min kompis velade lite och tvivlade på vädret.. Men! vi chansade.. och vilka dagar vi fick! strålande sol, så mycket vackra intryck, mycket ny energi och bäst av allt lite perspektiv. Jag är så glad att jag kom iväg de dagarna och fick rensa mitt huvud lite .. det gav lite nya ideer och framförallt ny vardagsglädje. Jag fick stå vid sidan av några dagar," trycka på paus". Det gör det lite lättare att fatta kloka beslut kände jag. Vår inre kompass vill navigera, men ibland får den liksom spinn och kan inte fokusera. Nu känner jag att jag har några bättre riktlinjer att gå på. och jag kan handla! inte bara spekulera i hur saker kunde bli.. i bland säger jag .. bara åk! Det kan man unna sig ibland!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar