måndag 20 maj 2013

Om att förstå sej själv

vaknade idag av att regnet smattrade på mitt fönster, det riktigt vräkte ner.. men lite skönt kravlöst ändå :) blir långfrukost, och sen ganska planerat schema denna veckan. Har en tentamen i en kurs som ska skrivas, men på nåt sätt känns den mer som en " rolig utmaning" efter dagarna jag fick "fylla på"
förra veckan. ( se tidigare inlägg) Balans! Tror att för mig är det balans. Just mellan frihet/vila och action.. Tror det är viktigt att lyssna in hur vi funkar. Vilka förutsättningar vi har för att jobba.. på bästa sätt. Jag är en frihet under ansvar person! Jobbar ganska lätt upp ett sätt att förhålla mig till en uppgift och på min fritid är jag verkligen en kontrast till mitt jobb! hur är du!? Min vän Josefine har lärt mig mkt b la om hur vi kan ha drag av " person typer" i oss. Låter kanske lite flummigt :) men när man förstår lite av "vilken typ" man är, så kan man oxå mer forma sitt liv efter hur det passar ens person. Jag är själv en blandning av prestigelös konstnär och en stark " Pitta" - en driven ledartyp som vill se resultat. Jag vill inte " leva" i min " Pitta " men den måste få utrymme för att jag inte ska känna mig helt ostimulerad :/ Men, jag låter mig själv vila och fyller på när jag " vilar" i min konstnärliga sida.. Den är mer vilsam, vill se det lilla, vackra i tillvaron. Det kan vara lite svårt att beskriva detta på ett bra sätt :) men, det har hjälpt mig! Och om det kan vara en nyckel för någon att " förstå sej själv" så vill jag skriva det! Mitt liv känns helare nu än för några år sen. Jag är rätt klar med vad jag trivs med och behöver.. det är skönt! Vill inte vara 14 år igen.. ! :) Jag uppmuntrar dej ännu mer att hitta balans och självkännedom, det gör att man förhoppningsvis hittar lite mer rätt i livet och kan utesluta sånt som inte är aktuellt för sitt liv. :) Good luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar