tisdag 21 maj 2013

Om de..vi håller kär ( till dej J)

Att älska är inte bara "lätt". Det är klart man älskar sina nära och kära men alla sidor hos oss själva eller dem.. är inte alltid lätta. Det landar i nån acceptens, förståelse att " så är det ". sån är jag :) så är de, vi. I dagarna fick jag höra att en av mina bästa vänners pappa gått bort.. Det gick så fort, plötsligt och känns verkligen overkligt. :( Det slår mig igen och igen hur skört det är, livet! Hur jag så ofta tar det för givet.. Lova, Säg ofta ! vad dina nära betyder för dej. Brottas, ta dej igenom olikheter och acceptera saker du inte kan förändra. För på nåt vis är det ju också kärlek! att vilja förstå och säga. Du är okej som du är. Jag kan inte förändra dej.. och vi får bara vara. Livet är för kort för att gå med ouppklarade saker! Vi behöver varandra.. Tänk va onödigt om vi inte! säger vad mycket nån betyder för oss ,medan vi finns i livet.. Tänk vad glad man blir när nån säger det. Ofta vet de, men det känns så gott de där orden " älskar dej.. " och alla handlingar som sker i kärlek! De är de trofasta uttrycket på samma mening! för "Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Men nu består tro, hopp
och kärlek, dessa tre och störst av dem är kärleken" <3 till mina och dina älskade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar