måndag 2 september 2013

Mer liv och spelglädje!

Landar i den skånska myllan efter några intensiva veckor här på slutet av sommaren.. Tack Eksjö stadsfest för en härlig spelning och en riktigt höjdar kväll. Med publik stöd och även ny inspiration till musiken. Härligt att höra andra musiker och få dela loge med dem. Delad musik är dubbel spelglädje.. verkligen! Befinner mig nu på några dagars timeout. Lite  retreat. En hel del reflektion och skrivande blir det. En ny låt! :) Glädje. Och tid att summera sommaren upplevelser! Välkommen höst 2013. Även fast jag egentligen inte helt vill släppa taget om dej än sommarn. Välkommen ny inspiration, skrivarglädje. Goda möten och gemenskap över en kopp te. Tid! att stanna upp, ta ut nya riktlinjer vara tacksam över allt som upplevts i sommar.. En tänkvärd sak jag tar med mig från denna sommar är.. Att i viss motgång kan nya kreativa vägar få ta form. Att inte gå kvar i slentrian utan våga bryta upp. Lyssna på dej själv. var du trivs. vad du kan. vad som faktiskt fungerar. Gör mer! av det som               " makes you happy" and less.. of whats not. Sjöng en av mina låtar "Bird in my hand" i Eksjö i helgen.   Om att släppa taget om en relation om den kväver dej. Man kan inte hålla en fågel för hårt då kvävs den. Samma sak med en relation!  Men kanske också att släppa taget om livet, när det låser dej och våga låta omständigheter leda dej.. Det är inte alltid lätt att släppa. Men. De finns utrymme för dig att gå in i något nytt. Det är jag säker på. Jag önskar och tror att vi ska vara där vi kan lysa " your own glow" och få spira mer liv. Det är vi värda. Vi vackra människor! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar