onsdag 4 september 2013

Om pauser och det kreativa

Underbara vackra " vattenhål". Har en oas jag åker till ibland för att "bara vara". Har varit där i dagarna. Fyller verkligen på av att vara där. Det är viktigt med sådana depåstop i vardagen. Där man inte "måste göra något" utan bara får komma till och stanna upp ibland. Jag behöver det för mitt skapande. Att sätta ord på och reflektera lite. Lite av ett hidingplace att dra mig undan på. När jag ser havskanten, trycker jag på PAUS sen blir det.. Dricka te, vara i naturen och skriva. Skrev en låt efter spelningen i lördags. Det är glädje! Lite så är det att vara Singersong writer. Man upplever en sak och skriver sen ner det. Det blev en sång. Härligt! Platser, människor upplevelser det är sånt som gör livet. Vardag möter fest och man får en perfekt balans. Tror vi behöver vardag för att må bra sen bära upp detta med små äventyr för att sen komma hem igen och uppskatta det som är " hemma". Det är spännande att leva. Jag slutar aldrig förvånas. Jag vill fortsätta utvecklas som musiker, som person och i mina relationer. Vi blir aldrig färdiga! Vi får pröva saker och fortsätta utvecklas. Man ska aldrig säga aldrig. Jag fortsätter förvånas över livet och faschineras över dem jag möter. till dej K för du är så vacker! kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar