tisdag 17 september 2013

Om att förverkliga drömmar

I veckan som var har jag fått vara med och se kvinnor uppmuntras. Det är en glädje för mig.. Jag vill att vi ska få leva upp och förverkliga de drömmar vi har. Ibland ges det tillfälle att göra det. Som b la min syster som fick vara med och bidraga med två låtar på en samlingsskiva för kvinnor. En tjej hade fått en ide, uppmuntrat ett skivbolag och fått ihop detta musikprojekt. Med på skivan fick hon sedan flera av sina begåvade vänner. Vilken grej! De hade sedan en konsert i Sthlm och det bästa av allt är att 25 kr av varje såld skiva går direkt till ett välgörenhetsprojekt! Projektet jobbar för att hjälpa flickor ut ur prostitution. Jag älskar det! Har själv flera ggr tänkt något liknande men det har stannat vid en dröm J. Nu ser jag att det går. Och! De säljer skivor. Vilket inte är helt lätt ;) nuförtiden. Jag tror det är viktigt med förebilder, att får bli inspirerad! Se att det går. Det gör att jag också kan våga börja pröva! Du med. Det värsta jag vet är när man känner sig hämmad. Jag är mkt mer än det man ser! Det jag jobbar med ( sanningen är att ditt jobb har bara tillgång till dig på din arbetstid. Mer kan ni inte kräva av era anställda.) Man är lojal och plikttrogen men det är också ens jobb. Punkt. Resterande timmar av dygnet är det fritt att vara den man är då. Man kan vara en t.ex. Pilot som på sin fritid bara älskar att renovera hus. Eller måla tavlor, vad vet jag! Men. Vi är så mycket mer än det vi ser! Sätt inte människor i fack. Det är ofta ditt eget behov av att kontrollera människor. Vi ska ha en starkt identitet i dem vi är, dela med oss av det vi har och inte stanna där. Utan kanske som de där tjejerna gå samman och göra något nytt. Ju mer man vågar desto mer växer man. Och om man inte får växa utan snarare vissnar..är det dags att göra något åt situationen! För du är värd att bli tagen på allvar, trodd på och få glänsa. Det kanske är tid nu… All pepp! Kram Vildblomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar