tisdag 24 september 2013

Te med kärlek och uppmuntran

Idag på fm var jag på friskvård kurs hos en kvinna jag känner.. gott och kul att få inspireras och nätverka  med fler av samma tankar. Mitt dagsupplägg blev sådär perfekt, med en god lunch sen lite tid för en skön lunchpaus.. för att ikväll besöka en annan härlig tjej. Hon välkomnade mig med att förberett så där hjärtligt så man bara blir glad! Hon vet hur mycket mitt hjärta glädjs av Österlen. Jag vet inte om hon tänk på det medvetet, men! det nyinköpta te hon ställde fram var rött ( min favorit) och hette just Österlen. :-) Det fick mig att lysa upp idag! Att sen träden börjat få de där klara, vackra färgerna nu och att solen strålade just  idag gjorde ju inte denna dag direkt sämre. Ibland! Behövs det så lite för att göra någon glad! Det kändes som hon visade att jag " vet vad du blir glad av" genom den lilla gesten. Det är så lite ibland som kan göra att man känner sig uppskattad! En fråga. Hur har du det? Ett sms med " Saknar dej vännen! " Eller som idag. Österlen Te med kärlek. Idag fick jag känna mig uppskattad, uppmuntrad och till min rätt. Det är så viktigt att få bli uppskattad för det man gör! Det gör att vi växer, lyfts och trivs. Vi kan som idag också få uppmuntra varandra. Mer av kvinnliga nätverk, omtanke och rätt kvinna/man på sin plats. Det tror jag på! Tack alla goa fina varma människor jag har fått förmånen att lära känna! Livsglädje och höstglöd till dej i kväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar