lördag 5 oktober 2013

Home

Back to the roots.  And home is.. where your heart is! hemma är där hjärtat är och det kan ge så mycket kraft att bara få ha en god miljö runt sig.. det är värt väldigt mycket. De närmsta 2-3 år känns det som jag vart på resa. Nya saker har avlöst varann. Men hemma är nog ändå bäst. Att få slå rot. Rota sig bygga och investera tid där man vill vara! andas ut och njuter av att inte flacka runt. vi vet ofta i hjärtat! var hemma är.. både vad det gäller hemma. I vem man vill bo och leva med. Vilka vänner man väljer att ha nära sej. Vilket typ av arbete som passar min person osv. Jag går ganska långt på detta. En av mina vänner brukar ofta säga : Det viktigaste är att man trivs :) och så är det faktiskt. Du kan bli erbjuden alla prylar i världen, en gård för flera miljoner, världens tryggaste man med " alla rätt ".. Men trivs du? Vad säger hjärtat. Tror det ibland är så att " man blir vald" det kan säkert gå bra. Men faran är om man tror att man kan leva på hans kärlek till dej! Hur känner du själv? Seriöst man är hellre fattig med en man älskar än i ett liv med alla rätt med ett olyckligt hjärta.. det kommer en dag då du inte kan övertala dej själv längre och då kanske du sårat någon på vägen.. Jag har en modig vän! Hon gjorde så många år mot sig själv! Men en dag gick det inte längre. Kärleken till sej själv talar tillslut högre. Många kan säga.. nej men klart! du ska göra si eller så. Kom hit! det blir bra.. Klart du ska göra det osv.  men! DU sitter på svaret.. gör inte dej själv otjänster utan lyssna på dig själv och försök hitta en sund balans i allt. Det krävs mod och styrka att stå upp för sig själv och jag unnar dej det! En väldigt känd svensk tv personlighet sa i ett tv program i veckan att han trodde att ensamheten var viktigt ibland.. för då hörde han sig själv ( inte helt de orden men ungefär) Därför sökte han upp den ibland för att tänka. Kanske man får göra så ibland så hjärtat kan få säga sitt. Jag unnar dej all välgång och " hemma " trivsel som du kan få. Frihet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar