måndag 28 oktober 2013

I ditt "rätta element" <3

Jag besökte en favorit plats nyligen.. Den platsen gör verkligen något med min själ. Det bara är så. All magnifik natur där andas för mig värdighet! Det är stort att bara ta in det. Vara i nuet. När jag gör det är det som om allt visset bara rinner av. Jag är vildblomma.. Jag mår bra av att vara  i mitt rätta element. Jag uppmuntrar dej att hitta det du mår bra av också. Att kunna säga. Det här " är verkligen jag"! Jag är tacksam att jag just nu har det så  på "vissa delar"
av mitt liv.  På min fritid med hästar upplever jag verkligen det nu. Jag har hittat mitt element! Min form, mitt upplägg. Efter ett år fyllt av inte det..! Utan försökt anpassa mig till regler, stilar och sociologi. Är jag tacksam nu att vi kan andas ut! Vi mår bra och vi trivs! Att våga lyfta! lämna och tacka för sig i en miljö som gör dej vissen är viktigt. Det är din vardag, din tid.. ditt liv. Jag tror också att vi består av en kropp, en själ och en ande. Alla dessa tre samverkar. Jag ser på mig själv ur det perspektivet. På mina behov genom den " uppdelningen". Min kropp- vad mår den bra av? Vilken typ av träning dels motiverar mig.. och mår min kropp bra av? Min själ. hur trivs den? När känner jag mig glad? Vad bör jag undvika i längden för att inte slita på den osv. Och i min Ande? Vi mår inte bra om vi har ett behov där som ständigt förnekas och bara fylls upp av " ytliga saker" som pengar, prylar och " alla rätt" rent mänskligt sett. Om man har en längtan! att få sitt andliga behov tillfredsställt så tror jag det är viktigt att ta det sökandet på allvar.  För att faktiskt "må bra". Alla dessa tre. Om de kan få samverka tror jag att vi kan stå stadigt genom livet. Synsättet kommer inte från "öst" eller " väst". Det har sitt ursprung i den kristna tron. Som vårt land levt med i generationer. Det vore fint om det fick komma fram något positivt kring detta och inte bara en kyrka som knappt vet vad den gör längre..  ( förstå mig rätt) Det finns mycket positivt att hämta här om sund livsbalans! Jag tror på kropp själ och ande.  Och alla dessa tre är "delar av mig". Jag vill få balans i varje del så jag kan tackla de motgångar jag möter. För de möter vi alla på i olika tider av livet. Hoppas mina tankar gav dig något bra i ikväll. Jag unnar dej balans, frid och hälsa där du är  .. och ett liv i ditt rätta element! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar