torsdag 31 oktober 2013

Behind those faces!

Det finns så mycket bakom en människas fasad. Bakom mina egna fördomar.. om jag vågar " lyfta på locket" och börjar ställa frågor. I dagarna har jag mött många nya trevliga människor. Jag blir särskilt förvånad när mina egna fördomar bryts och jag blir positivt överraskad över vad som gömmer sig bakom " masken" då en person börjar berätta. Det som kan se ut att vara ståtligt och imponerande.. kanske bara är fascinerande för stunden, för att senare övergå i att verkar lite skrämmande. Jag vet inte men jag gillar att bli förvånad. Det finns mycket som kan vara tilltalande med människor. I mina ögon växer människor som är ödmjuka och har en tacksamhetsinställning till livet.. Med det menar jag inte att de ska bli ursäktande över sig själva. Utan mer dem som har en "givande inställning" utan att " begära" något igen. Det imponerar på mig. Den inställningen till livet kan man inte köpa sig till.. den kommer av motgångar och livserfarenhet tror jag. Det finns något vackert i de flesta människor! Saker man kan mötas på. Igenkänning oavsett var i världen man är född. Alla bygger vi på våra liv, alla går vi igenom ungefär liknande erfarenheter. Hjärtan möter hjärtan. Vänskap byggs, kärlek kanske uppstår.. life is good. Människorna jag möter är en stor del av det! Behind those faces. Fråga en extra gång, försök vara öppen.. gå på dragningskraft. Det är spännande att leva. Go for it! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar