fredag 13 december 2013

Om Ledstjärnor

längesen jag skrev nu.. men idag på lucia vill jag skriva om "dem som lyser upp vår väg".. de som blir lite av ledstjärnor i våra liv. Jag är så tacksam för dem. Denna höst har gått fort för mig, dels för lite nyutveckling i jobb men även för människor som förgyller tillvaron. Vänner som kommit på besök vissa helger, nya relationer i jobb, på ledig tid mm. Det slår mig ofta! att den jag inte tro mig ska finna gemenskap i ändå blir den som lär mig mest! Det handlar också jättemkt om inställningen hos oss själva. Att inte låta fördomar hindra oss! Tack N, A mfl för ni överraskat mig de senaste veckorna! Tacksam för nya utmaningar som låter mig se lite andra sidor hos mig själv. Även tacksam för familjen där man tar och ger! Hjälps åt. Det är en styrka. Jag vill inte bli så upptagen av " mindre viktiga saker" så vi inte har tid för varann. Det inre lugn som infinner sig när man känner sig hemma med sin omgivning och i sig själv. Är värt grymt mycket. Tack hösten 2013 för vad du inneburit. Att komma loss ibland, är bra! Att möta ledljus, ledstjärnor i mörka december, det lyser upp. Önskar dej som läser ikväll ro i mörkret, frid i själen och en vilsam julhelg! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar