lördag 11 januari 2014

Om " Att leda och att bli en Safe person"

Människor.. alla har vi grundläggande behov. Vår längtan efter att bli sedda och få känna att vi är någon.  Det har slagit mig flera gånger det senaste att det som är viktigt är oftast att " bara vara här och nu". Att vara närvarande. Min person kan få förmedla hopp, trygghet och värme till andra. Att leda andra genom den personlighet man är. Erbjuda det man har, det som redan finns naturligt. Att jobba med människor är att leda. Att äga ett djur är att, varje dag leda. Vi säger jättemycket genom vårt ledarskap.   Jag vet inte hur du är. Men jag försöker alltid "känna in", skapa mig en bild och sen skapa tydlighet i en situation eller för en person. Jag är inte den modigaste jag känner. Jag är inte 100% säkert jämt på mina svar. Men,  jag tror vi  kommer ganska långt på att lyssna in. Att säga, jag förstår. Jag är här hos dej nu. Jag ska ingenstans. Min uppmärksamhet är riktad till dig just nu.  Det är ganska enkelt. Och fantastiskt att se hur den lilla människan kan andas ut och få känna trygghet. Då är det fantastiskt att få förmånen att leda. Leda en orolig själ in till ro. Det är sånt som gör att jag fortsätter att jobba med människor. Det berör och utvecklar mig ständigt. Alla behöver någon, någon kanske behöver dig? Ge av det du har till den som frågar efter dej år 2014. Bli en som stannar kvar och inger trygghet. Bli en safe person för någon när de frågar efter dej  i en orolig värld. <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar